Īss ceļvedis Fulfillment pakalpojumos - 1. daļa
Veiksmīgiem e-komercijas uzņēmumiem visiem ir viena kopīga iezīme: lieliski pasūtījumu izpildes risinājumi. Uzņēmumam varētu būt labākais produkts pasaulē, tā mājaslapa nevainojami izstrādāta un pārdošanas vietne izcili ērta lietošanā. Tomēr, ja uzņēmuma izvēlētais pasūtījumu izpildes process nedarbojas nevainojami, minētie faktori neglābs šo uzēmumu no neveiksmēm un problēmām tiešsaistes biznesā. Viens no izšķirošajiem veiksmes faktoriem tiešsaistes tirdzniecībā ir tieši uzņēmuma spēja piedāvāt saviem pircējiem izcili ātru piegādi un maksimāli vienkāršu preču atgriešanas procesu, ko lieliski spēj nodrošināt tā saucamie Fulfillment centri - neatkarīgi uzņēmumi, kas piedāvā interneta tirgotājiem savus noliktavu un loģistikas pakalpojumus, tadējādi uzlabojot pasūtījumu izpildes kvalitāti.
Pētījumā, kas veikts 2018. gadā, tika konstatēts, ka, iepērkoties tiešsaistē, pircējam svarīgākais faktors ir bezmaksas piegāde. Tas ietekmēja 83 % pircēju izvēli par labu tam, lai iegādātos produktu. Jāatzīst, ka piegādes izmaksas ir būtisks faktors iepirkuma groza pamešanā. Pētījumā 54 % respondentu apgalvo, ka nav veikuši pasūtījumu augsto piegādes izmaksu dēļ. Arī piegādes laikam ir liela nozīme: 25 % pārtrauca pasūtījuma noformēšanu, ja paredzamasis piegādes laiks bija pārāk liels.
Prognozējama un precīza pasūtījumu izpilde (fulfilment) nozīmē apmierinātus klientus un pozitīvas atsauksmes. Spēcīgi un sakārtoti pasūtījumu izpildes (fulfillment) procesi e-komercijā var ietaupīt laiku un naudu, kas palīdzēs paplašināt biznesu.
Kas ir fulfillment?
Fulfillment (pasūtījumu izpildes process) ir daļa no jūsu e-komercijas operācijas, kas piegādā produktus klientiem. Jūsu fulfillment procesi ietver vairākas lietas. Produkta nonākšana pasūtījumu izpildes (fulfilment) centra plauktos. Sekojoša pasūtījumu atlasīšana un iepakošana un nosītīšana pircējam arī ir pasūtījuma izpilde (fulfillment).
Kas ir iesaistīts pasūtījumu izpildes (fulfillment) procesā?
Pasūtījuma izpilde ietver vairāk nekā tikai pasūtījuma atlasīšanu un iepakošanu, un piegādi pircējam. Labākie e-komercijas fulfillment centri palīdzēs tiešsaistes mazumtirdzniecības uzņēmumam darboties bez problēmām un uzņemsies arī klientu servisa nodrošināšanu.
Uztveriet trešās puses e-komercijas fulfillment pakalpojuma nodrošinātāju kā sava uzņēmuma paplašinājumu. Šāda veida ārpakalpojumi padara tirogtāja biznesu konkurētspējīgāku un spēcīgāku. Līdz ar biznesa izaugsmi varat paplašināt arī uzņēmuma noliktavas un slēgt līgumus arī ar citiem fulfillment pakalpojumu sniedzējiem. Fulfilment centru ārpakalpojumi ļauj samazināt loģistikas izdevumus un riskus.
Eksistē četri e-komercijas fulfillment (pasūtījumu izpildes) procesa pamatelementi:
- E-komercijas veikala/platformas un fulfillment (pasūtījumu izpildes) centra integrācija
- Preču saņemšana un krājumu pārvaldība
- Pasūtījuma izpilde
- Atgriežamo produktu apstrāde
Kā darbojas fulfillment process?
1. Omnichannel fulfillment centra integrācija
Lai raksturotu fulfillment centtru (pasūtījumu izpildes noliktavu), iespējams iedomājieties rindu plauktus, kas pildīti ar precēm, tomēr pamatā katrs labs fulfillment (pasūtījumu izpildes) centrs ir tehnoloģiju uzņēmums un itkai tad noliktava.
Jūsu e-komercijas veikalam jābūt integrētam jūsu izvēlētajā fulfillment centrā. Informācijai par pasūtījumiem būtu tieši jānokļūst pie cilvēkiem - šī centra darbiniekiem, kas tos atlsas, iepako un nosūta. Trīs lietas, kurām būtu jāpieverš uzmanība, izveloties savu sadarbības partneri fulfillment (pasūtījumu izpildes) pakalpojumu nodrošināšanā:
- Jūsu izvēlētajai sadarbības kompānijas sistēmām ir jāspēj integrēties ar katru platformu, kurā jūs pārdodat. Fulfillment centram ir jāizveido pielāgota programma, lai savienotu ienākošos pasūtījumus ar visiem jūsu pārdošanas kanāliem, kurus tas dotajā brīdī neatbalsta.
- IT personāls ir tikpat svarīgs kā cilvēki, kas atlasa, iepako un nosūta jūsu pasūtījumus. Pārliecinieties, vai jūsu fulfillment pakalpojumu sniedzējam ir uzticama IT nodaļa - darbinieki.
- Meklējiet fulfillment centru ar adaptīvu atbalstu, kas palīdzēs ātri risināt aizķeršanās vai ārkārtas situācijas.
Lai fulfillment pakalpojums sāktu darboties pilnvērtīgi, tirgotājam ir janosūta preces uz attiecīgo centru. Preču paletes tiek vestas uz jūsu izvēlēto pasūtījumu izpildes noliktavu (fulfillment centru). Tad tās tiek reģistrētas šajā noliktavā un tiek novietotas tās plauktos, gatavas, lai turpmāk tiktu izsūtītas tirgotāja interneta veikala pircējiem.
Preču saņemšanas noliktavā posms ir tā vieta, kur daudzi fulfillment centri nespēj nodrošināt vēlamo rezultātu. Visu to laiku, kamēr preču paletes atrodas iekraušanas dokā, produkti nav noliktavā un netiek uzskaitīti inventārā, kas nozīmē – prece vēl nav gatava lai, saņemot pasūtījumu, to varētu noformēt un izsūtīt. Piemēram, Amazon platfromā, šajā brīdī prece tirgotāja profilā nemaz nav aktīva un to nevar iegādāties. Tas, protams, nenāk par labu intereneta tirgotājam.
Vēl viens tirgotāju preču krājumu pārvaldības izaicinājums ir noliktavā esošas preces daudzuma samazināšanās. Samazināšanās - ir saudzīgs veids, kā pateikt “zaudējums, zādzība un ielaušanās”. respektīvi, preces var pazust. Lielākā daļa e-komercijas fulfillment centru savos līgumos pieļauj zināmu “samazinājumu” slieksni. Tas nozīmē, ka uzņēmumam nāksies rēķināties ar iespējamu zaudēto preci līdz notektai summai, kuru nevarēs atgūt. Parasti šādas preču "samazinājuma" kvotas svārstās no 2 līdz 10 procentiem no noliktavā glabātajiem preču krājumiem.
Meklējiet tādu fulfillment centru, kurš spēs nodrošināt sekojošo:
- Izvēlētajam e-komercijas fulfillment centram vajadzētu reģistrēt un ievietot jūsu produktus noliktavā vienas līdz divu dienu laikā pēc to saņemšanas.
- Jums vajadzētu būt iespējai pieslēgties noliktavas krājumu pārvaldības sistēmā. Šie reāllaika dati ir būtiski, lai uzturētu pareizu krājumu līmeni.
- Jūsu fulfillment pakalpojumu sniedzējam vajadzētu būt zemam preču apjoma "samazinājuma" (pazaudēšanas) līmenim. Daži izpildes centri krājumu pārvaldību padara par galveno prioritāti. Šie pakalpojumu sniedzēji atbild par precēm, kas ir pazaudētas vai saplēstas, atrodoties vēl noliktavas plauktos.
Kad tirgotāja interneta vietnē ienāk pasūtījums, fulfillment noliktava uzreiz saņem datus par šo pasūtījumu savā sistēmā, atlasa un nokomplektē pareizās preces, ko nosūtīt jūsu klientam. Noliktavas strādnieks preces sapako nosūtīšanai, fulfillment pakalpojumu sniedzējs tos nosūta/piegādā jūsu klientam. Tas ir saņemšanas, komplektēšanas un nosūtīšanas process.
Daduziem fulfillment pakalpojumu sniedzējiem ir vairākas noliktavas vairākās valsīts. Šādi, izmantojot centralizēti izvietotas pasūtījumu izpildes noliktavas, piegāde klientiem notiek maksimāli ātri.
Precizitāte arī ir ļoti svarīga. Kļūdas pieļaušana preču nokomplektēšanas un izsūtīšanas procesā var maksāt jūsu uzņēmumam klientus.
Trīs veidi, kā e-komercijas fulfillment centrs var palīdzēt apmierināt klientu prasības par ātru un zemu izmaksu piegādi:
- Meklējiet fulfillment pakalpojumu sniedzēju, kas piedāvā piegādi nākamajā dienā vai pat tās pašas dienas piegādi.
- Izvēlieties centralizēti izvietotu noliktavu vai noliktavas. Izpildes centram vajadzētu būt spējīgam izsūtīt preci lielākajai daļai klientu divu dienu laikā vai ātrāk.
- Vaicājiet pēc izpildes centra pieļauto kļūdu līmeņa datiem.
4. Atgriešanas apstrāde: atpakaļvērstā loģistika
Strādājot interneta tirdziecībā nav iespējams izvairīties no preču atgriešanas gadījumiem. Interneta vidē pircējiem ļoti svarīgs ir preču atgriešanas ērtums. Tas bieži var būt galvenais faktors, kas veicinās pārdošanu. Pieteikšanās preces atgriešanai ir svarīga pasūtījuma izpildes funkcija e-komercijā. Tāpēc ir būtiski, lai jūsu izvēlētais fulfillment pakalpojumu sniedzējs spētu piedāvāt arī šādu pasūtījumu izpildes daļu savos pakalpojumos.
Jo ātrāk un ērtāk fulfillment procesa veicējs nodrošinās preču atgriešanas procesus, jo ātrāk klients saņems atmaksu. Operatīva preces atgriešana nozīmē arī to, ka prece ātrāk nokļūs atpakaļ noliktavas plauktā, lai to varētu pārdot atkārtoti.
Trīs veidi, kā fulfillment pakalpojumu partneris var nodrošināt operatīvu preces atgriešanas procesu jums un jūsu klientiem:
- Atrodiet noliktavu, kas atgriezīs preci plauktā vienas līdz divu dienu laikā. Atgrieztā prece, kas atrodas saņemšanas dokos, negatīvi ietekmē jūsu uzņēmuma pārdošanas apjomus - tie nenotiek.
- Ļaujiet jūsu fulfillment pakalpojumu sniedzējam strādāt ar klientu apkalpošanas jautājumiem, lai jūs pats varat koncentrēties uz pārdošanas apjomu palielināšanas stratēģiju.
- Izveidojiet bojātu preču apstrādes procesu. Apsveriet iespēju izveidot sekundāru vietni vai speciālu sadaļu jau esošajā vietnē atgriezto preču pārdošanai ar ievērojamu atlaidi. Pārliecinieties, vai jūsu izvēlētais fulfillment pakalpojumu nodrošinātājs var palīdzēt novērtēt atgriezto preci un apstrādāt atlaižu preču pasūtījumus.
turpinājums nākamajā rakstā...
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.