Krāpšanās eBay platformā, no kuras jāizvairās jebkuram pārdevējam
Pārdevēji noteikti ir tā grupa, kura visvairāk saskaras un risina lielāko daļu ar krāpšanu saistīto problēmu, kas rodas strādājot eBay platformā. Krāpniekiem nav ievērojamu šķēršļu, kas tiem traucētu veikt manipulatīvas un viltus darbības, jo vairumā gadījumu tie nesaskaras ar nopietnām sekām savām darbībām. Lai saglabātu drošību, pārdodot eBay platformā, jums jāspēj identificēt pazīmes, kas liecinātu par krāpnieciskām darbībām, pirms tās ir notikušas. Apskatīsim dažās izplatītākās krāpšanas metodes eBay platformā, kur par upuriem kļūst pārdevēji.
Pircējs piedāvā pārmaksāt
Uzreiz piebildīsim, ka šis darbosies, ja pircējs kā apmaksas veidu būs izvēlējies elektronisko čeku (lai šāda nauda nonāktu pie tirgotāja, parasti jāgaida vismaz nedēļā no brīža, kad pircējs ir veicis apmaksu). Šādā situācijā pircējs ar jums sazinās un piedāvā maksāt ievērojami lielāku naudas summu, nekā esat par savu preci norādījis. Jums tiks nosūtīts "tukšs" čeks, kurš nebūs derīgs. Līdz tam jūs jau būsiet nosūtījis krāpniekiem preci un būs par vēlu izvairīties no nonakšanas apkrāptā statusā.
Ir viegli iekrist šo krāpnieku shēmā, jo piedāvājums, kurā klients sola papildus samaksu par preci var būt visai vilinošs.
Kā no tā izvairīties
Nekad nenosūtiet klientam preci pirms neesat saņēmis apmaksu par to skaidrā naudā vai ar bankas pārskaitījumu. Ņemiet vērā arī faktu, ka, pircējam norēķinoties ar izrakstītu čeku, naudas summa sākotnēji var parādīties jūsu bankas kontā, bet līdz darījuma pilnīgai pārbaudei var paiet pat 2 nedēļas, kuru laikā banka var atsaukt darījumu un kategorizēt to kā noraidītu. Lai būtu pārliecināts, pagaidiet, līdz esat guvis apstiprinājumu, ka pārbaude bijusi veiksmīga un čeks ir izgājis klīringa procedūru. Lai nodrošinātu maksimālu drošību, jūs varat atteikties pieņemt norēķināšanos ar čekiem eBay platformā.
Līdzīgas krāpšanās shēmas tiek pielietotas arī ārpus eBay platformas, tāpēc esiet piesardzīgi. Katru reizi, kad kāds piedāvā jums nosūtīt vairāk naudas, nekā nepieciešams un pieprasa, lai daļu no summas, kas iemaksāta ar izrakstīta čeka palīdzību, atmaksājat, varat būt drošs, ka čeks ir viltus un persona vienkārši vēlas tikt pie īstās naudas, ko viņiem sūtat atpakaļ atmaksas veidā.
Pircējs vēlas veikt darījumu ārpus eBay platformas
Ja jūsu savu preci pārdodat izsoles formātā, varat sastapties ar pircēju, kurš piedāvā maksāt tūlītēju summu, ja vien jūs izņemat šo preci no pārdošanas saraksta un piekrītat norēķināties ārpus eBay platformas. Jūs piekrītat. Šķiet, ka viss noritēja labi, taču drīz vien šī persona sūdzēsies eBay, ka jūsu prece bija bojāta, viltota vai tās vispār nebija.
Jūs varat mēģināt darījumu apstrīdēt, taču eBay šajā lietā jums nepalīdzēs. eBay nevar pārvaldīt darījumus, kas veikti ārpus platformas, tāpēc to politika attiecībā uz to ir skaidra: eBay uzņēmumam palīdzēs tikai tad, ja komunikācija ar klientu un darījumi notiks izmantojot eBay platformas piedāvātos pakalpojumus.
Kā no tā izvairīties
Nekad nepiekrītiet darījumiem ārpus eBay platformas, pat ja vēlaties ātri iegūt naudu par preci. Sazinoties ar pircējiem, vienmēr izmantojiet eBay kanālu. Tādā veidā, ja kaut kas notiek, eBay var viegli pārbaudīt, vai pircēja ziņojumos nav pārkāpumu, piemēram, nodoms krāpties.
Pircējs apgalvo, ka nosūtījāt tam tukšu sūtījumu
Šī veida krāpšanās notiek sekojoši: pircējs iegādājas vienu no jūsu uzņēmuma precēm, jūs to nosūtat klientam kā parasti. Saņemot preci, pircējs eBay strīdu sadaļā apgalvo, ka jūs viņam nosūtījāt tukšu sūtīšanas iepakojumu un iegādātās preces tajā nav. eBay piespiež uzņēmumam atgriezt pircējam naudu, bet krāpnieks vienlaikus patur tam iepriekš nosūtīto preci.
Kā no tā izvairīties
Pārbaudiet pircēja atsauksmju vēsturi, kas var norādīt uz iespējamām problēmām. Ja nonāksiet situācijā, kurā būs nepieciešamība sazināties ar eBay, lai tie sniegtu atbalstu situācijas atrisināšanā, jums nāksies pārsūdzēt strīdu. Šim jums būs nepieciešami visi pierādījumi, ko varat savākt (piemēram, fotogrāfiski pierādījumi par to, ka faktiski esat sūtījis preci) – jebkas mazāk par visaptverošiem pierādījumiem, visticamāk novedīs pie lēmuma pircēja labā.
Lai nodrošinātos šādās situācijās, vienmēr nofotografējiet visu preču, kuras pārdodat eBay platformā, iepakošanas un nosūtīšanas procesu. Jo vairāk pierādījumu jūs ievāksiet procesā, jo vairāk to jums būs krāpšanas gadījumā.
Pircējs draud pieprasīt atmaksu, izmantojot bojātas preces atsauksmi
Jūs pārdodat preci, kurai ir samērā liels pieprasījums, piemēram, iPhone, to pircējs no jums arī iegādājas. Savukārt, jums nezinot, viņu īpašumā ir šāds pats priekšmets, vienīgi - salauzts vai bojāts.
Jūs piegādājat savu preci pircējam, kurš pēc tās saņemšanas iesniedz eBay platformā sūdzību, ka jūs esat nosūtījis viņam bojātu preci. Ja jūs nevarat pierādīt, ka esat nosūtījis lietošanas kārtībā esošu preci, jums nāksies sūdzības iesniedzējam atmaksāt naudu, Savukārt, tas paturēs preci, ko tam nosūtījāt.
Kā no tā izvairīties
Pirms nosūtīšanas reģistrējiet visas preces unikālās detaļas, piemēram, sērijas numuru, IMEI numuru un citus unikālus raksturlielumus. Tas ne vienmēr būs iespējams visa veida precēm, tomēr gadījumos, kad ir, šāda reģistrēšana var palīdzēt jums uzvarēt strīdos, jo šie unikālie identifikatori nesakritīs ar viltotu salauztu vienumu, kuru datus pircējs iesniegs eBay strīda gadījuma ar jums.
Pircējs iesniedz sūdzību PayPal - "Prece nav saņemta"
Pārdodot preces ar PayPal, uz jums attiecas PayPal pārdevēju aizsardzība. Tomēr, lai atbilstu kritērijiem, jums ir jābūt visiem preču piegādes pierādījumiem. Darījumiem, kuru cena ir mazāka par 750 ASV dolāriem, pietiek ar piegādes apstiprinājumu. Ja darījuma summa pārsniedz 750 ASV dolārus, preces piegādes apstiprinājumā jābūt arī klienta parakstam, kas to apliecina.
Krāpnieki zina, ka vairums eBay tirgotāju, kas nav saistīti ar uzņēmējdarbību, nezina par šo priekšnoteikumu. Krāpnieks, izmantojot PayPal, iegādājas priekšmetu, kura vērtība pārsniedz 750 ASV dolārus, pēc tam apgalvo, ka prece netika saņemta. Ja nevarat uzrādīt piegādes paraksta apstiprinājumu, šajā situācijā nesaņemsiet eBay pārdevēja aizsardzību.
Kā no tā izvairīties
Vienmēr sūtiet savus sūtījumus ar kurjeru un izsekojiet tos, ja pārdošanas apjoms pārsniedz 750 ASV dolārus, un vienmēr pieprasiet paraksta apstiprinājumu par piegādi no sava kurjera pakalpjuma sniedzēja. Bieži tas var būt papildus maksas pakalpojums, tomēr tā ir maza cena, kas jāmaksā par aizsardzību pret potencialajiem krāpniekiem.
Pircējs pieprasa atmaksu - chargeback
Neatkarīgi no tā, vai izmantojat kredītkarti vai PayPal, pircēji vienmēr var atgriezt darījumu, izmantojot chargeback iespēju. Būtībā tā ir piespiedu naudas atgriešana: banka (vai PayPal) atceļ darījumu, atskaitot naudu atpakaļ no jūsu uzņēmuma konta un atdodot to pircējam.
Jums parasti būs jāmaksā arī ar chargeback procedūru saistītās izmaksas. Piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs PayPal par šī chargeback pieprasa maksu 20 ASV dolāru apjomā par darījumu. Bankām parasti šī maksa svārstās no 15 līdz 25 ASV dolāriem par darījumu.
Diemžēl iniciēt chargeback procesu ir visai viegli. Pircējam ir tikai jānorāda uz aizdomām, ka esat izdarījis kaut ko nepareizi vai arī, ka viņa kartes dati tika nelikumīgi izmantoti, un lielākā daļa banku (un PayPal) rīkosies nekavējoties, lai atgrieztu klientam summu no jūsu bankas konta, neuzdodot jautājumus.
Kā izvairīties no krāpnieciskiem atmaksas pieprasījumiem
PayPal pārdevēju aizsardzība pasargā jūs no vieglprātīgiem chargeback pieprasījumiem, tāpēc, lai saglabātu aizsardzību, noteikti ievērojiet visus tās noteikumus.
Kas attiecas uz bankām, visos chargeback procesos uzreiz pēc to iniciēšanas seko izmeklēšana. Ja jūs varat uzrādīt dokumentētu pierādījumu, ka darījums bija derīgs, un ka jūs esat izpildījis visas tā prasības likumīgi, kā arī varēsiet pierādīt, ka nosūtījāt preci saskaņā ar pasūtījumā noradīto piegādes informāciju, ļoti iespējams, ka nezaudēsiet savu naudu.
Mūsu pašu pieredzē šādi gadījumi ir bijuši četras reizes, un vienmēr esam saglabājuši savu naudu pateicoties tam, ka preces sūtījām ar izsekošanas numuriem.
Krāpšanās eBay, no kuras jāizvairās visiem - gan pārdevējiem, gan pircējiem
Jūs saņemat e-pastu, kura saturs izskatās kā oficiāls paziņojums no eBay. Tas var prasīt veikt kādu no vairākām darbībām: pārskatīt drošības informāciju, atjaunināt paroli, apstiprināt nesen veiktu pirkumu vai pārdošanu u.c. Svarīgi ir tas, ka e-pastā ir iekļauta saite, lai pieteiktos savā pārdevēja kontā.
Šī krāpnieciskā saite novirza jūs uz atveidotu vietni, kas izskatās kā īstā eBay vietne. Jūs mēģināt pierakstīties savā kontā, bet tas neizdodas. Nu ir par vēlu! Vietnei tagad ir pieejami jūsu pierakstīšanās dati, kurus tikko ievadījāt, un krāpnieks tos izmantos, lai piekļūtu jūsu faktiskajam eBay kontam.
Kā no tā izvairīties
Uzdošanos par viltus vietni, lai iegūtu jūsu profila pierakstīšanās datus, sauc par pikšķerēšanu (phishing). Noskaidrojiet, kā identificēt pikšķerēšanas e-pastu, lai vairs neuzķertos uz šo krāpnieku shēmas.
Par vispārēju drošības vadlīniju ir kļuvusi atturēšanās no klikšķināšanas uz saitēm, kas pievienotas e-pastos. To darīt nav pamata. Pat ja saite izskatās ticama, tā varētu būt viltus. Viltotas saites ir ārkārtīgi viegli ievietojamas, un jūs nekad nevarat īsti zināt, vai e-pasts ir īsts, jo e-pasta galvenes (virsraksti) var būt maldinoši, atdarinot pašu eBay e-pastu.
Lai būtu drošs, vienoto resursu vietrāžus (URL) vienmēr ierakstiet ar roku, izmantojiet grāmatzīmi vai meklējiet Google (labi pazīstamās vietnēs).
SECINĀJUMI
Esam apskatījuši dažus no visbiežāk sastopamajiem krāpšanās veidiem eBay platfromā. Neatkarīgi no tā, vai pērkat priekšmetu vai vēlaties to pārdot, jums ir jāspēj pamanīt pazīmes, kas var liecināt par viltus darījuma esamību. Iegādājoties kaut ko caur interneta veikala palīdzību, piemēram, eBay, vienmēr pastāv neliels risks, taču, apzinoties cilvēku visbiežāk veiktās dabības, ar kuru palīdzību tie vēlas izmantot citus un krāpties, jūs varat būt tiem soli priekšā un no tā visa izvairīties.
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.