Kas ir ARBITRAGE e-komercijā?
E-komercija gadu no gada piedzīvo lielu izaugsmi. Tomēr tas nesamazina iespējas arvien jauniem pārdevējiem izcīnīt savu vietu e-komercijas biznesa pasaulē. Viens no veidiem, kā to panākt, ir mazumtirdzniecības un tiešsaistes arbitrāža (Retail and Online Arbitrage). Tās piedāvā pārdevējiem ātru veidu, kā uzsākt savu pārdošanas biznesu bez ievērojama riska vai ieguldījumiem.
KAS IR MAZUMTIRDZNIECĪBAS ARBITRĀŽA (Retail arbitrage)?
Mazumtirdzniecības arbitrāža (angliski - Retail Arbitrage) savā būtībā ir samērā vienkārša. Jūs pērkat preci mazumtirdzniecības veikalā un pēc tam pārdodat to kādam citam par augstāku cenu, izmantojot savu interneta veikalu vai arī savu profilu kādā no pasaules tirdzniecības platformām - eBay, Amazon vai līdzīgām. Iegūtā summas starpība ir jūsu peļņa. Šeit ir ļoti svarīgi pieminēt, ka Retail Arbitrage kontekstā par mazumtirdzniecības veikalu (vietu, kur jūs iegādājaties preci, lai to pārdotu talāk) tiek uzskatīts tikai fizisks veikals.
Lielākajai daļai veikalu noteiktā laika periodā ir jāizpārdod kāda konkrēta prece vai preces, jo savādāk tā “iesaldē” vērtīgus resursus, piemēram, aizņem vietu noliktavā. Tas, savukārt, kavē un samazina naudas plūsmas apjomu, tādēļ atbrīvoties no šīm precēm pat ar zaudējumiem ir labāk, nekā ļaut tām “uzkrāt putekļus”. Līdz ar to mazumtirdzniecības veikali bieži rīko dažādas akcijas, kuru laikā ir iespējams iegādaties šīs preces ar būtisku atlaidi.
Parasti šāda izpārdošana tiek sadalīta cenu samazināšanas ciklos. Iespējams, sākotnējā izpārdošanas fāzē precei tiek piemērota 20 procentu atlaide. Pēc nedēļas cena, piemēram, tiek samazināta jau par 35 procentiem. Vēl divas nedēļas, un atlaide jau ir 50 procentu apmērā. Pēdējais izpārdošanas posms noslēdzas ar 75 procentu atlaidi, un pēc tam atlikusī prece tiek ziedota labdarībai (tiesa, ne visi Latvijas veikali tā dara).
Interneta tirgotāji, kuriem nav savu preču krājumu, taču kuri vēlas pārdot internetā, tad ļoti bieži meklē šādas izpārdošanas citos veikalos, lai pa lēto nopirktu preces savam interneta veikalam. Piemēram, jūs uzgajāt rotaļlietu veikalā milzīgas atlaides Lego komplektiem, un jūs zinat, ka tos tirgo internetā par lielāku naudu. Jūs nopērkat fiziskajā veikalā šos Lego komplektus un pēc tam ievietojat tos savā interneta veikalā, savā eBay vai Amazon veikalā, vai citur un pārdodat tos jau par augstāku cenu. Tā ir mazumtirdzniecības arbitrāža.
Šādā veidā daudzi interneta tirgotāji ir spēruši savis pirmos soļus e-komercijā, jo tas neprasa iepriekš ieguldīt lielus naudas līdzekļus, kā arī ir iespēja iepirkt mazus preču daudzumus, kas neradīs problēmas ar to uzglabāšanas vietas atrašanu. Daudziem mazumtirdzniecības arbitrāža ir kā papildus ienākuma avots jau esošajam pastāvīgajam darbam. Tā ir katra paša izvēle, cik daudz laika un enerģijas ieguldīt šāda e-komercijas biznesa modeļa attīstībā.
Kāpēc lai kāds pirktu tiešsaistē, ja veikalā ir lētāk?
Saprotam, ko domājat. Ar visiem tiem lieliskajiem darījumiem vietējos veikalos un lielveikalos, kāpēc lai kāds maksātu trīs reizes vairāk un pirktu to pašu preci, piemēram, no Amazon vai kādas citas interneta vietnes?
Ir vairāki iemesli, kāpēc cilvēkiem tik ļoti patīk iepirkties internetā, bet šie ir trīs populārākie:
1. Parocīgums
Ja tā padomā, lielākajai daļai cilvēku nav daudz brīva laika, lai apdarītu ikdienas darbus, braukājot apkārt - lielākajai daļai cilvēku doma par iekāpšanu mašīnā, sēdēšanu satiksmē, braukšanu uz kādu no lieveikaliem, iepirkšanos, gaidīšanu rindā un braukšanu atpakaļ uz mājām - nav pārāk aizraujoša. Īpaši, vētrainajā pirmssvētku iepirkšanās sezonā.
Vairāki pircēji ir gatavi piemaksāt par ērtībām, ja preces tiek piegādātas tieši pie viņu mājas durvīm. Tā kā arvien vairāk interneta tirgotāju ir spējīgi piedāvāt saviem pircējiem iespēju saņemt preci vienas dienas laikā, turklāt ar bezmaksas piegādi, stimuls iepirkties tiešsaistē ir vēl lielāks.
2. Dažādas pircēju kategorijas
Varbūt esat pircējs, kas iepērkas tikai izpārdošanās. Jūs pat iespējams izbaudāt satraukumu, kas nāk līdz ar labu darījumu par pirkumu.
Ne visi pircēji iepērkas par izdevīgāko cenu. Vairums cilvēku labprāt dodas uz savu iecienīto veikalu un pērk savus iemīļotos zīmolus neatkarīgi no cenas.
Turklāt, pircējam redzot interneta vietnē norādīto preces cenu, bieži vien tā tiek pieņemta par optimālu un tādu, kas ir norādīta arī visur citur, kur pieejama šī prece. Viņi nezina to, ka jums izdevies atrast preci izpārdošanā par zemāku cenu.
3. Preces pieejamība
Ne visiem ir pieeja vienai un tai pašai precei. Pat tādās lielākajās veikalu ķēdēs dažās šī veikala atrašanās vietās populāru preču krājumi izzudīs no noliktavām ātrāk. Kad preces kļūst grūtāk atrast - cena pieaug. Vai atceraties piedāvājuma un pieprasījuma līkni no ekonomikas teorijas? Jā, līdzīgi tas ir arī šajā situācijā.
Laiku pa laikam arī paši ražotāji mēdz pārtraukt preces ražošanu, kas nozīmē, ka uzticamākie pircēji par katru cenu vēlēsies iegādāties tieši šīs konkrētās preces.
Dažkārt personai vairs var nebūt pieeja savam iecienītākajam produktam. Piemēram, iedomājieties, kas tikko pārcēlāties uz Lielbritāniju strādāt. Kādu rītu jūs pamostaties ar kāri pēc...kausētā siera "Dzintars", lai tikai pieķertu sevi pie domas, ka Lielbritānijā šādu preci veikalos nevar nopirkt! Ko lai iesāk? Jāapmeklē kāda tiešsaistes platforma, kas piedāvā piegādi uz Lielbritāniju un jānopērk siers tur. Tas garšos tik labi, ka aizmirsīsiet, ka tas maksāja trīskārt vairāk, nekā bija ierasts veikalā Latvijā.
KAS IR TIEŠSAISTES ARBITRĀŽA
Izmantojot tiešsaistes arbitrāžu, tā
vietā, lai iepirktu preces un veidotu krājumus no mazumtirdzniecības veikalu
fiziskajām nolikavām (bāzēm), jūs pasūtāt preci šo veikalu interneta vietnēs
vai pārdošanas platformās. Tā, piemēram, jūs varat atrast un iegādāties dažus
populārus produktus vietnē AliExpress un vēlāk ievietot tos savā interneta veikalā vai Amazon ar
ievērojamu uzcenojumu.
Lai arī jums būs jāmaksā par piegādes un citiem sūtīšanas izdevumiem, pēc katra darījuma pāri paliks noteikta naudas summa. Izveidojiet savu klientu bāzi, veiciet pārdošanu vēl pāris reizes, un redzēsiet, kā pakāpeniski veidojas jūsu e-komercijas biznesa pamats.
Dažkārt jau nodibināti e-komercijas uzņēmumi izmanto tiešsaistes arbitrāžu, ja tiem ir zems preču krājumu līmenis vai tie vēlas papildināt savu tirgojamo produktu klāstu.
Būtībā tiešsaistes arbitrāža ir saistīta ar izdevīgu cenu atšķirību konstatēšanu dažādos tiešsaistes veikalos un tirdzniecības platformās. Viss process notiek tiešsaistē, un daži pārdevēji ar to nodarbojas, pat nekad neredzot preci klātienē.
Jūs tikai iepērkaties tiešsaistē, bet ar nolūku pārdot preces tālāk savā interneta veikalā vai, piemēram, Amazon platformā, lai gūtu peļņu.
Aplūkosim vienkāršotu versiju, kā tiešsaistes arbitrāža darbojas apvienojumā ar Amazon pasūtījumu izpildes (noliktavu) pakalpojumu (FBA):
1. Apmeklējiet mazumtirdzniecības tīmekļa vietni, piemēram, ASV esošo Walmart.com
2. Atlasiet preces, kuras varat iegādāties no Walmart.com par zemu cenu, lai tālāk tās pārdotu Amazon platformā par augstāku cenu
3. Iegādājieties šīs preces un pasūtiet tās ar piegādī līdz savām mājas durvīm. (SVARĪGI! Ja esat tirgotājs no Latvijas, tad sūtīt preces uz Latviju nebūs īsti prātīgs lēmums; jums ir jaatrod sev adrese ASV, lai tur varētu saņemt preces, nepārmaksājot par importu un vēlāk eksportu).
4. Kad saņemat preci no Walmart.com, izpakojiet tās, ievietojiet produktu sarakstus Amazon un pēc tam nosūtiet uz kādu no Amazon pasūtījumu izpildes centriem - noliktavām (FBA)
Tiešsaistes arbitrāža nav domāta visiem, tādēļ apskatīsim dažas priekšrocības un trūkumus šāda veida biznesam.
Tiešsaistes arbitrāžas priekšrocības:
Nav nepieciešamības braukāt apkārt pa pilsētu preču meklējumos (kas var būt apgrūtinoši cilvēkiem ar pilnas slodzes darbu vai maziem bērniem)
Prece tiek piegādāta tieši pie jūsu mājas durvīm (turklāt tas nozīmē – papildus bezmaksas iesaiņošanas materiāli!)
Var pasūtīt lielāku preču daudzumu nekā parasti mazumtirdzniecības plauktos (tas lieliski darbojas uz atkārtojamām precēm).
Samērā viegli izmērāmi un grāmatojami izdevumi (jo vienā tiešsaistes meklēšanas sesijā var iztērēt tūkstošiem dolāru par preču krājumu iegādi)
Tiešsaistes arbitrāžas trūkumi:
Lielāks ieguldītais laiks un pūles līdz ar plašo piedāvājumu un veikalu skaitu, no kuriem izvēlēties preci
Ja neesat iepazinies ar kādu no specializetājām aplikācijām vai programmām, kas palīdz sekot līdzi preču cenu izmaiņām internetā, jums būs ļoti grūti atrast izdevīgus produktus.
Peļņa parasti ir zemāka par pašu iegātātās preces cenu, jo ir milzīga konkurence uz šo preci ar citiem pārdevējiem, kuri darbojas pēc tādas pašas metodes.
Vai mazumtirdznieības un tiešsaistes arbitrāža un tajā iegūto preču pārdošana ir legāls biznesa veids?
Mazumtirdzniecības un tiešsaistes arbitrāža ir pilnīgi likumīga.
Visi rentablie, uz noliktavām (bāzēm) balstītie uzņēmumi pamatā pelna un darbojas uz preču iepirkšanu par zemāku cenu un to pārdošanu patērētājiem par augstāku cenu.
Tas ir tikpat likumīgi kā Amazon platformā vai citās interenta vietnēs darbojošies vairumtirdzniecības vai privātās uzņēmējdarbības modeļi, turklāt tam ir papildu priekšrocība, proti, nav nepieciešmas liels starta kapitāls, lai uzsāktu šāda veida biznesu. Protams, saimnieciskā darbība ir jāreģistrē, un jāatceras arī par nodokļiem un to nomaksu.
Vai mazumtirdzniecības un tiešsaistes arbitrāža var kļūt par veiksmīgu biznesu?
Vairākos rakstos mazumtirdzniecības un tiešsaistes arbitrāža tiek aprakstīta kā vienkārša. Taču jāņem vērā, ka tie nav ātras peļņas gūsšanas shēmas. Neatkarīgi no tā, cik labi esat šajā jomā, ir jāiegulda daudz darba un laika. Lai sasniegtu pietiekami lielus ienākumus, strādājot pēc šāda modeļa, un uzturētu uzņēmumu pilnībā, var paiet vairāki mēneši vai pat gadi.
Mazumtirdzniecības un tiešsaistes arbitrāža ir projekts, ko vērts apsvērt jau esot ietvertam plašāka biznesa plāna kontekstā. Ja atrodat produktu nišu, mazumtirdzniecības un tiešsaistes arbitrāža var palīdzēt uzsākt darbu, bet kādā brīdī būs nepieciešamība atrast izdevīgāku veidu, kā paplašināt biznesu un palīdzēt tam attīstīties.
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.