Amazon vs Shopify: kuru izvēlēties? - 1 daļa
Dotajā brīdī e-komercijā var izdalīt divus vadošos līderus: Amazon un Shopify. Piemēram, ASV vien ir vairāk kā 150 miljoni Amazon apmeklētāju mēnesī! Turpretī Shopify apkalpo vairāk nekā 600 000 uzņēmumu, kuru apgrozījums kopā, izmantojot šo e-komercijas platformu, sasniedzis vairāk kā 82 miljardus ASV dolāru. Kurš no tiem ir piemērotāks jūsu iecerētajam e-komercijas projektam? Papildus funkciju analīzei un pārdošanas maksu izpētei noskaidrosim, ar ko atšķiras Shopify un Amazon, un, cerams, tas palīdzēs jums veikt lēmumu, izvēloties savu pirmo platformu pārdošanai tiešsaistē.
Amazon vs Shopify: lielākās atšķirības
Lielākā atšķirība
starp Shopify un Amazon ir tā, ka
Shopify ir pilna servisa (one stop solution) e-komercijas
platforma, kas ļauj izveidot un pārvaldīt tiešsaistes veikalu pilnībā pašiem.
Turpretī Amazon ir
veikals, kurā var izvietot tirgošanai produktus, taču tas nedod pilnīgas
kontroles iespējas pār savu veikalu vai produktu lapām.
Shopify vs Amazon: plusi un mīnusi
Shopify plusi
- Jaudīgi e-komercijas palīgrīki: Shopify ir vairums e-komercijas palīgrīku, kas izstrādāti, lai palīdzētu attīstīt un reklamēt jūsu tiešsaistes veikalu.
- Unikāla zīmola identitāte: tā kā ar Shopify jūs paši izveidojat savu e-komercijas mājaslapu, jums ir iespēja radīt ievērojamu un unikālu zīmolu, kas saskan ar izveidoto mājaslapu.
Shopify mīnusi
- Papildus izmaksas: Shopify platformā ir mēneša maksa, kā arī daudzas no Shopify App Store esošajām trešo pušu aplikācijām ir par diezgan lielām maksām, kas var būtiski paaugstināt jūsu interneta veikala mēneša izmaksas.
- Mārketings: Tiek uzlikta pilnīga atbildība par sava biznesa reklamēšanu un zīmola atpazīstamības veicināšanu. Respektīvi, platforma nekādā veidā nepalīdz piesaistīt apmeklētājus jūsu interneta veikalam, tas ir jūsu pašu ziņā.
Amazon plusi
- Plūsma: Miljoniem cilvēku apmeklē Amazon tiešsaistes veikalu katru mēnesi. Tas sniedz produktam plašu sasniedzamo mērķauditoriju.
- Papildus pakalpojumi: Amazon ir spējīgs nodrošināt produktu glabāšanu, iepakošanu un piegādi jūsu vietā, padarot biznesa pārvaldīšanas procesu vieglāku.
Amazon mīnusi
- Konkurence: Amazon pārdod miljoniem produktu, līdz ar to ir jārēķinās, ka būs liela konkurence. Dažkārt tiešais konkurents būs Amazon pats.
- Zīmolvedība: Ir sarežģīti radīt unikālu un spēcīgu zīmola tēlu, pārdodot tiešsaistes veikalā Amazon, jo platforma ļaus jums manipulēt ar jūsu veikala un ievietoto produktu izskatu tikai tās noteikto standartu un funkciju robežās.
Lietošanas ērtums
Ja doma par sava
interneta veikala izveidi šķiet nedaudz pārdroša, nav pamata uztraukumam.
Shopify ir paredzēts, lai e-komercijas vietni varētu izveidot pēc iespējas
vienkāršāk. Tam ir skaidrs, saprotams dizains, daudz pamācību un paskaidrojumu
lapu, kā arī ērta mājaslapas navigācija.
Shopify informācijas
panelis nodrošina ērtu, ātru pārskatu par jūsu produktu kopējiem pārdošanas
apjomiem, populārākajiem produktiem un pārdošanas tendencēm.
Izmantojot Amazon,
viss, kas jums jādara, ir jāizveido konts jeb jāreģistrējas, jāiziet cauri
katram no iestatīšanas posmiem un produkts būs gatavs pārdošanai.
Līdz ko paveikta
reģistrācija, jums vienkārši jāuzskaita savi produkti, jāpārdod tie un
jānosūta, kam seko patīkamākā daļa-samaksas saņemšana!
Process ir visai
vienkāršs un Amazon ir rīki, kas to var atvieglot vēl vairāk. Piemēram, ir
iespēja izvēlēties pašam izplānot un nodrošināt piegādi vai izmantot “Amazon
izpildi” (FBA), kas to paveiks jūsu vietā.
Abus minētos – Amazon un Shopify ir ērti izmantot katru savā veidā.
Amazon pieprasa mazāk darba nekā Shopify, jo nepieciešams tikai pievienot
produktu sarakstu un pārdot. Savukārt Shopify ļauj patiešām viegli izveidot
savu unikālo tiešsaistes veikalu.
E-komercijas rīki un to funkcijas
Amazon tiešsaistes veikalā ir plašs produktu
klāsts, sākot no elektronikas līdz rotaļlietām un grāmatām. Iespējams pārdot
pat pakalpojumus, ne tikai fiziskas preces.
Amazon pieņem gan
individuālos komersantus (tikai Amazon valstu rezidentus), gan uzņēmumus (prakstiski
no jebkuras pasaules valsts), un tajā ir pieejami rīki, kas nodrošina jums
atbalstu pārdošanai tiešsaistē. Amazon nodoršina globālo pārdošanu, kā arī
iespejas mērķtiecīgu reklāmu izveidei pašā platfromā.
Kā piemēru var minēt
“Fulfillment by Amazon” programmu (FBA), kas ļauj jums piekļūt Amazon Prime
klientiem, kā arī ļauj programmai pārvaldīt jūsu preces uzglabāšanu, iepakošanu
un nosūtīšanu.
Fulfillment by Amazon
paveic grūto darbu un pārvalda gan noliktavu, gan iepakošanu, piegādi un pat nodrošina
klientu atbalstu jūsu vietā.
Shopify piedāvā visplašāko un
padziļinātāko pārdošanas rīku klāstu tirgū.
Šeit minēti tikai daži no Shopify piedāvātajiem e-komercijas
rīkiem:
- Pamesta groza atgādinājums
- Jaudīga uzskaites sistēma
- Automātiska nodokļu aprēķināšana
- Daudzkanālu pārdošana
- Lietotņu integrācija un daudzas citas funkcijas.
Shopify nodrošina visus nepieciešamos rīkus, lai jūsu
tiešsaistes veikals iespējami īsākā laikā gūtu panākumus, vienlaikus padarot
jūsu kā uzņēmuma īpašnieka darbu pēc iespējas vieglāku.
Šeit Shopify būs tomēr labāks. Tas nodod rīkus un nepieciešamo
informāciju jūsu rīcībā, lai varat veidot savu interneta biznesu, pārvaldot
savu tiešsaistes veikalu patstāvīgi. Amazon ir plašs funkciju klāsts, un tas
atvieglo pārdošanu tiešsaistē, taču nepiedāvā to tādā pašā diapazonā kā
Shopify.
Maksājumu opcijas un izmaksas
Darījumu maksa un
kredītkaršu likmes var palielināt ikmēneša izdevumus, tāpēc vienmēr ir
ieteicams pārbaudīt, pirms izvēlēties, kādu no apmaksas variantiem piemērot.
Nav pārsteigums, ka
Amazon atbalsta Amazon Payments kā galveno maksājumu vārteju. Izmantojot Amazon
Payments, tiek pieņemtas kredītkartes un debetkartes, bet ne PayPal. Visi
noreķini notiek platfromas ietvaros un nekādi citi maksājumu pieņemšanas un
apstrādes veidi Amazon platfromā nav iespējami, tikai Amazon Payments.
Professional
seller plāna tirgotājiem, papildus pārdošanas
komisijām, Amazon iekasē arī ikmēneša abonementu. Šīs maksas atšķiras atkarībā
no izvēlētā reģiona un preču kategorijām; komisijas maksas parsti svārstās no
6-20% par visu darījuma summu (piegādi ieskaitot).
Ja izmantojat
Fulfillment by Amazon (FBA), ir vairākas cenas – iepakošanas un sūtīšanas
maksa, kas, piemēram ASV, svārstās no 2,41 līdz 137,32 ASV dolāriem par produkta
vienību, tad ir ikmēneša maksa par jūsu preču uzglabāšanu Amazon noliktavā, preču
utilizāciju vai preču nosūtīšanu (izņemšanu no noliktavas) atpakaļ tirgotājam.
Šīs cenas ir dažādas un ir atkarīgas no produkta lieluma, apjoma, veida un pat
gada laika (piemēram, rudenī un ziemā Amazon FBA pakalpojuma cenas būs augstākas
nekā vasarā).
Individual seller plāna pārdevēji nemaksā ikmēneša abonementa maksu. Taču, viņiem ir
mazliet lielākas komisijas maksas par katru pārdoto produktu nekā Professional
seller plānā.
Shopify ir sava maksājumu vārteja - Shopify Payments. Diemžēl Latvijā tā
pagaidām nav pieejama. Taču ie pieejams cits risinājums, kas arī ir viens no
pasaules līderiem maksājumu apstrādes jomā – STRIPE.
Tas vēl nav viss, ko Shopify
var piedāvāt - tas nodrošina arī vairāk nekā 100 dažādu maksājumu vārteju,
tostarp Amazon Pay un PayPal. Visiem šiem darījumiem ir maksa no 0,5% līdz 2%
atkarībā no tā, kuru no tām un kādu Shopify abonementa plānu izmantojat.
Maksa par kredītkarti
tiek piemērota visām maksājumu vārtejām, ieskaitot Shopify Payments. Shopify standarta
kredītkaršu likme ir 2,9% + 30 ¢. Ar katru nākamo Shopify abonēšanas plāna
veidu, šīs tiešsaistes kredītkaršu likmes samazinās.
Shopify atkal ir labāka izvēle! Tam ir vairāk maksājumu pieņemšanas iespēju
nekā Amazon. Un pats būtiskākais, Amazon komisijas ievērojami pārsniedz
izmaksas, ko piemēro Shopify par darījumiem..
Klientu piesaiste
Pārdošana tiešsaistē
ir viens no labākajiem un ātrākajiem veidiem, kā mijiedarboties ar plašu pircēju
loku. Tomēr klientu uzmanības pievēršana var kļūt par lielu izaicinājumu; it sevišķi
Shopify platfromā veidotam interneta veikalam. Tās ir sacensības par to, kurš
tiks pamanīts pirmais.
Šeit Amazon patiešām izceļas
pozitīvi. Tā kā mēnesī platfromā garantēti ir miljoniem apmeklētāju, tas nāk
par labu jums. Jums nav jārisina jautājums par Google meklētājprogrammas
optimizāciju (SEO) vai jārīko e-pasta, vai citas kampaņas - cilvēki ierodas
Amazon jau ar vēlmi apskatīt konkrētas preces un ir gatavi pirkt uzreiz.
Jums ir vairāk laika, lai pārvaldītu noliktavu un tiktu galā ar pasūtījumiem -
tā vietā, lai jūs dotos pie klientiem, tie nāk pie jums.
Amazon trūkums ir tas, ka, līdz
ar miljoniem apmeklētāju vietnē, tas nozīmē, ka tiem kaut kā ir jānokļūst līdz
jūsu produktam starp visiem konkurentiem, turklāt, kad pati Amazon pārdod tajā
pašā platformā, konkurence ir vēl sīvāka.
Nebūs nepieciešamības
uztraukties par Google SEO. Bet būs jāpievērš uzmanība Amazon SEO, lai
meklēšanas rezultātos jūsu prece ierindotos pēc iespējas augstāk, kas dos
vislabākās iespējas tikt izvēlētiem pār konkurentiem. Viens no populārākajiem
un galvenajiem Amazon reklāmas rīkiem ir Campgain Manager. Ar šī rīka palīdzību
jebkurš Amazon tirgotājs var palielināt iespējas atrādīt savu produktu Amazon
meklētāja augstākajās pozīcijās.
Ar Shopify viss ir savādāk.
Tas ir tāpēc, ka izveidojāt pats savu zīmolu - cilvēkiem patiesībā ir jāmeklē tieši
jūsu bizness/veikals, lai jūs atrastu. Tas nozīmē, ka mārketings ir ļoti būtisks,
lai klientu loks tiktu paplašināts. Shopify ir tikai platforma, tā pati neko
netirgo, līdz ar to, netiek nodrošināta cilvēku plūsma, kā tas ir Amazon.
E-pasta kampaņas,
daudzkanālu pārdošana un spēcīga klātbūtne sociālajos medijos, personalizēta
iepirkšanās, pamesta groza atgādinājumi un protams Google SEO - tas viss ir
svarīgi jūsu zīmola izaugsmei un klientu bāzes veidošanai, strādājot ar Shopify
veidotu interneta veikalu.
Labā ziņa ir tā, ka Shopify jums būs gatavs sniegt palīdzību. Platforma
veiksmīgi saintegrējas ar Facebook, Google, Messenger, Instagram; kā arī, noteikti
var atrast noderīgas aplikācijas iekš Shopify App Market.
Šajā parametrā Amazon stabili ir labāks par Shopify!
…
turpinājums - otrajā daļā.
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.