E-komercijas jauninājumi 2021. gadā pielīdzināmi 2025. gada prognozēm
2020. gadā pasaulē digitālās komercijas ieviešana ir paātrinājusies vairākus gadus uz priekšu tikai dažu mēnešu laikā. Sociālā komercija, daudzkanālu tirdzniecības attīstība, veikalu pārveidošana un bezkontakta pakalpojumi ir e-komercijas tendences, kas viennozīmīgi būs arī daļa no 2021. gada inovācijām.
Teikt, ka aizvadītais gads ir bijis savādāks, būtu par maz teikts. Veikalu skatlogi kļuva digitāli, virtuves galdi pārvērtās par konferenču telpām, un tas, kā dzīvojam, strādājam un iepērkamies, kļuva pavisam pretējs ierastajam. Diemžēl tie uzņēmumi, kuri nespēja ātri pielāgoties pēkšņajām pārmaiņām vairs nav starp mums. Nemainīga palikusi uzņēmumiem tik svarīga izcilā klientu pieredzes nodrošināšana, mēs pat teiktu vairāk - tās kvalitātes loma ir tikai palielinājusies. 2020. gads radīja "laika lēcienu", ļaujot e-komercijai strauji pasteigties pāris gadus uz priekšu savā attīstībā.
Šobrīd uzņēmumiem svarīgāk kā jebkad ir apzināt savu mērķauditoriju un spēt iejusties tās ādā. Zīmoli, kas to panākuši un iegulda resursus savu klientu dažādo perspektīvu izvērtēšanā, var iegūt nozīmīgas konkurences priekšrocības, panākot klientiem saistošu un kontekstuālu iesaistīšanos. Kaut arī 66% klientu sagaida, ka uzņēmumi saprot viņu personiskās vajadzības un vēlmes, tikai 34% apgalvo, ka tie parasti arī tā rīkojas. Turklāt, vairāk nekā puse (52%) klientu sagaida, ka piedāvājumi vienmēr tiks personalizēti.
Kad klienti sāk savu mijiedarbību ar uzņēmumu, tiem nevajadzetu uztraukties par to, ka viņi paliks nesaprasti, un vieņiem jābūt pārliecinātiem, ka problēmu gadījumā vienmēr būs iespējams ātri atrast valadzīgo cilveku klienta atbalsta dienestā.
Jau pirms 2020. gada klienti mijiedarbībā ar zīmoliem virzījās uz lielāku digitālo iesaisti. No Amazon līdz Ebay arvien vairāk klientu pieraduši, ka to vēlmes tiek izpildītas ar vienas pogas palīdzību. Sociāli attālinātā vidē klienti ir uztvēruši digitālās iesaistīšanās iespējas ne tikai kā ērtību, bet arī kā nepieciešamību. Līdz ar to zīmoliem ir nācies paātrināt tajos notiekošās digitālās pārvērtības. "Mijiedarbība tiešsaistē pieauga no 42% klientu iesaistes 2019. gadā līdz 60% 2020. gadā."
IEVĒROJAMĀ DIGITĀLĀS TIRDZNIECĪBAS IZAUGSME 2020 GADĀ
Liela daļa no 2020. gada pētījumiem liecina, ka 80% klientu apgalvo - uzņēmuma sniegtā pieredze ir tikpat svarīga kā tā produkts vai pakalpojums. 2020. gadā klientiem vissvarīgākā bija decentralizēta un galvenokārt tikai digitāla pieredze, kuras pamatā bija e-komercijas piedāvātās priekšrocības. Digitālais pārdošanas apjoms visā pasaulē ik gadu salīdzinājumā ar iepriekšējo pieaug vidēji par 36%, aptuveni ik par vienas “Kibernedēļas” (novembra beigas) ietvaros apgrozīto pārdošanas apjomu. Digitālā tirdzniecība visā pasaulē pagājušā gada otrajā ceturksnī pieauga par vēl nepieredzētu 71% un 3. ceturksnī ievērojami pieauga vēl par 55%. Pircēji visā pasaulē 2020. gada “Kibernedēļā” tiešsaistē iztērēja rekordlielu summu 270 miljardu ASV dolāru apmērā, apsteidzot pat vislielāko prognozi. “Kibernedēļas” laikā mobilais tīkls visā pasaulē veidoja 71% datplūsmas un 55% pasūtījumu, savukārtdatoriem visā pasaulē bija 26% liela plūsma (traffic) un 41% pasūtījumu. Esam bijuši 10 gadus paātrinātas e-komercijas ieviešanas liecinieki, un tas viss pēdējos 2020. gada mēnešos.
DIGITĀLĀ DOMĀŠANA KĀ “JAUNAIS NORMĀLAIS”
Pēc konsultaciju aģentūras McKinsey domām, vairāk nekā 75% ASV patērētāju COVID-19 pandēmijas laikā ir mainījuši iepirkšanās paradumus un nomainījuši zīmolus. Trīs galvenie iemesli jauna zīmola iegādei bija vērtība, pieejamība un ērtums. Noteicošais brīvo tēriņu faktors ir drošība. Spēja piedāvāt e-komerciju, bezkontakta maksājumus, tiešsaistes pasūtījumu un pirkuma izņemšanu tam paredzetājos speciālajos punktos (piemēram, pakomātos), kā arī piegāde uz mājām ir tie aspekti, kas sniedz priekšrocību sacensties “jaunajā normālajā”. Mazumtirgotāji, kas piedāvā radošas pirkuma izņemšanas (saņemšanas) iespējas, realizācijas apjomus palielināja par 29%, salīdzinot ar 22% mazumtirgotājiem, kuriem bija standarta pasūtījumaizpildes iespēja - pasts.
SVARĪGA 2020. GADA MĀCĪBA: KATRAM UZŅĒMUMAM IR JĀBŪT DIGITĀLAM UZŅĒMUMAM
Svarīga biznesa mācība 2021. gadam, un ne tikai, ir tā, ka uzņēmumiem jābūt digitāliem. Tas sākas ar digitālās domāšanas kā veida - pieņemšanu. Vēl viena mācība ir tāda, ka biznesa līderi daudzviet identificē galvenās digitālās opcijas ar ieviešanas laika posmu mēnešos, nevis gados. Laika robu - E-komercija strauji pasteigusies pāris gadus uz priekšu, kas nozīmē to, ka, skatoties uz 2021. gada prognozēm, jau tagad var izmantot vēl iepriekš peredzēto piecgades plānu.
6 DIGITĀLĀS TRANSFORMĀCIJAS TENDENCES 2021. GADAM
Pētījumi no MuleSoft un trešo pušu secinājumi izceļ dažas no 2021. gada populārākajām tendencēm, ar kurām saskaras informācijas tehnoloģiju darbinieki, IT līderi un organizācijas digitālās transformācijas ceļā. 6 digitālās transformācijas tendences ir:
- Digitālajam gatavā kultūra. Organizācijas ir pakļautas lielākam spiedienam ātri digitalizēt pakalpojumus, lai apmierinātu pieaugošās klientu prasības un radītu jaunus ieņēmumu kanālus.
- Inovāciju demokratizācija. Biznesa lietotāji cenšas ātrāk attīstīt digitālu pieredzi savam klientam. IT ir jāveicina kultūras pārmaiņas, dodot iespēju uzņēmumam pašapkalpoties un nodrošināt ātrus risinājumus.
- Kombinējams uzņēmums. Hiperspecializācija ir radījusi lietojumprogrammu pamatu, ļaujot organizācijām pāriet uz sakomponējamu uzņēmumu, kur digitālās iespējas var tikt paplašinātas no esošajām lietojumprogrammām, izmantojot lietojumprogrammu saskarni (API), nevis katru reizi veidojot jaunu.
- Automatizācija. Organizācijas izmanto automatizāciju, lai palielinātu darbības efektivitāti un uzlabotu procesus uzņēmumā. Lietojumprogrammu saskarne (API) ir atslēga automatizācijas vadīšanai un produktivitātes palielināšanai.
- Lietojumprogrammu saskarnes (API) drošība. Vidējam uzņēmumam ir 900 pieteikumi. Jaunu galapunktu izplatīšanās rada jaunas iespējas ielaušanās gadījumiem, kam nepieciešama stingra API drošība.
- Mikropakalpojumi. Organizācijas pievēršas mikropakalpojumiem, lai ātri izveidotu jaunu klientu pieredzi. Uzņēmumiem, kas sniedz mikropakalpojumus, būs nepieciešamas sava veida pakalpojumu tīkla iespējas.
SOCIĀLĀ KOMERCIJA UN OMNI-KANĀLU RISINĀJUMU EVOLŪCIJA
Zīmoli ieguldīs līdzekļus sociālajās platformās, virzot pirkuma noformēšanas un apmaksas posmu tuvāk sociālo mediju pieredzes robežām. Pēdējo 5 gadu laikā esam bijusi liecinieki pieaugošos ieguldījumus sociālajos kanālos kā reklāmas līdzekļos. 2021. gadā redzēsim, kā zīmoli sper soli tālāk, pieņemot šo sociālo platformu sniegtās tirdzniecības iespējas. Tiek arī sagaidīta zīmolu un sociālo ietekmētāju (influencers) aktīvāka sadarbība, kas paātrinātu pārdošanas apjomu.
Šis pavērsiens izaicinās zīmolus pārdomāt tradicionālās "universālā kanāla" definīcijas, to paplašinot un iekļaujot spēju identificēt klientus jebkurā vietā, piegādāt un apkalpot viņu vajadzības neatkarīgi no laika vai atrašanās vietas, pamatojoties uz klienta piegādes metodi. OMNI-kanālu (Omnichannel) risinajumu attīstība būs bez-starpgadījumu sistēma, kurā uzņēmumi spēs klientam sniegt vērtību nekavējoties. Sociālās komercijas attīstība ietvers izklaides apvienošanu ar izglītību. Video tiešraides iepirkšanās veicinās zīmola un pircēju mijiedarbību, kas kalpos kā e-komercijas izaugsmes virzītājspēks.
Krīzes laikā klientu iesaistes digitālo kanālu skaits ir audzis. Klienti vēršas vidēji deviņos kanālos, lai pārlūkotu, vai prece ir noliktavā, meklētu atsauksmes, kā arī veiktu pirkumu. Mileniāļu paaudzes pārstāvji apgalvo, ka izmanto vairāk kanālu nekā citas paaudzes, pat paaudze Z. 76% klientu dod priekšroku dažādiem kanāliem atkarībā no konteksta. 2020. gadā popularizējās tādas lietotnes kā WhatsApp un sociālie mediji. Teksta / īsziņu un video tērzēšana 2020. gadā debitēja klientu 10 visvairāk izvēlēto kanālu sarakstā. Digitālā iesaiste 2020. gadā sasniedza augstāko punktu, un tiek lēsts, ka 60% mijiedarbības notika tiešsaistē, salīdzinot ar 42% aizpagājušajā gadā. 68% klientu apgalvo, ka ir tiešsaistē biežāk nekā nav. Paredzams, ka šī tendence saglabāsies arī pēc pandēmijas. 58% patērētāju pēc pandēmijas plāno vairāk iepirkties tiešsaistē nekā iepriekš, un 80% uzņēmēju plāno veikt vairāk uzņēmējdarbības tiešsaistē.
MAINĪTĀ VEIKALA PIEREDZE
Pieprasījums pēc elastības pasūtījumu izpildes (fulfillment) opcijās turpinās pieaugt, jo tādas metodes kā "pirkt tiešsaistē - saņemt veikalā" kļūst par pazīstamu iepirkšanās kultūras sastāvdaļu. Attīstīsies tehnoloģijas, kas paplašina un atbalsta šāda veida pieredzi, arī paātrinātu tās ieviešanu, piemēram, bezkontakta norēķinu iespējas un rindu pārvaldība. Lai tas darbotos, zīmoliem būs jāpārdomā arī tādu galveno sistēmu uzlabošana kā preču krājumu (noliktavas) pārvaldība. Paredzams, ka tiks ieviestas novatoriskas tehnoloģijas, kas reāllaikā pārvalda krājumus vienlaicīgi vairākās vietās.
Pārdomāta un noturīga klientu apkalpošanas kapacitāte gan tiešsaistē, gan bezsaistē ir svarīgākas nekā jebkad agrāk. Lieliska klientu apkalpošana ne tikai palielina uzticību un iesaisti, bet arī nāk par labu ieņēmumiem un pat var atjaunot klienta zaudēto uzticību. Aptaujas rāda, ka 91% klientu apgalvo, ka, visticamāk, veiks atkārtotu pirkumu no tā paša zīmola pēc lieliskas apkalpošanas pieredzes.
NOSLĒGUMS
E-komercijas kontekstā, COVID-19 noteikti bija katalizators, kas daudziem, kuri vēl nemaz nebija domājuši par savu uzņēmumu digitalizāciju, lika strauji pārskatīt savas proritātes un ieverojami ātrāk un ātri pārkārtot savus uznēmumus jaunajai realitātei. Milzīgo e-komercijas pieaugumu vienlaicīgi pavadīja negaidīti lieli un jauni izaicinājumi loģistikas jomā, kuriem ātrāk, izskatās, ka ir pielāgojušies dažādu pasaules kurjerdienestu. Tiem, kuri jau iepriekš darbojās e-komercijas jomā, protams, ir vieglāk pielāgoties šim laika lēcienam, kas notika e-komercijas attīstībā. Grūtāk ir tiem, kas darbojās ārpus e-komercijas lauka, taču arī viņiem ir iespējams un pat ļoti ieteicams iesaistīties digitālajā vidē. Mūs vēl gaida daduz interetsantu pavērsienu, un neviens vēl nezina, kad beigsies pandēmija, un kā tās beigas ietekmēs tos procesus, kas ir uzņēmuši apgriezienus patreiz. Viens ir skaidrs - iespējas vienmēr ir! Un tās ir jāizmanto.
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.