3 visbiežāk sastopamās kļūdas, uzsākot biznesu internetā
Šajā rakstā esam apkopojuši 3 visbiežāk sastopamās kļūdas, kuras ir bijušas par iemeslu neveiksmēm dažos interneta tirdzniecības projektos. Kādam veiksme uzsmaida uzreiz, citam – tikai pēc vairākiemneveiksmju piedzīvošanas un pārvarēšanas mēģinājumiem. Daži tā arī nepārvar grūtības un pārstāj eksistēt. Tas darbojas visās dzīves jomās. Arī interneta bizness nav nekāds izņēmums. Savā pieredzē esam redzējuši, kā veiksmīgus projektus, tā arī tādus, kas neizdevās. Arī pašiem ir visādi gājis. Ceram, ka šeit apkopotie iemesli neveiksmēm un to iespējamie risinājumu veidi palīdzēs tev neatkārtot šīs kļūdas un veiksmīgi saplānot darbības, sākot savu interneta biznesu.
1. Doma, ka tas ir viegli.
Šī varētu būt pati galvenā kļūda no 3 visbiežāk satopamajām kļūdām, uzsākot biznesu internetā. Doma, ka internets ir tik plašs un savā ziņā pārpilns ar bezgalīgām iespējām, ir ļoti mānīga. Jā, katru dienu internetu lietu miljardiem cilvēku. Potenciāli, katrs no viņiem var kļūt par tava jaunizveidotā veikala pircēju. Taču… Arī interneta pārdevēju skaits ir milzīgs. Tu neesi vienīgais. Tāpēc ir ļoti svarīgi apzināties uzreiz, ka būs jārēķinās ar milzīgu konkurenci. It īpaši, ja esi izvēlējies tirgot plaši zināmas un pieejams preces. Tev būs jaatrod un jāizcīna sava vieta zem saules šajā milzīgajā “sacensību laukā”.
PIRMAIS IESPAIDS.
Vidējais laiks, cik ilgi kāds cilvēks uzkavējas priekš sevis jaunatklātā mājas lapā, ir no 7 līdz 10 sekundēm. Tātad, ja kāds atrod tavu internetveikalu, piemēram, GOOGLE, tad tavam veikalam ir jārada pozitīvs iespaids un vēlmi uzkavēties ilgāk tieši šo 7 līdz 10 sekunžu laikā. Ja tas nenotiek, potenciālais pircējs ir prom uz neatgriešanos. Šajā ziņā internets ir ļoti “nežēlīgs” un bezpersonisks. Tu pat nezināsiet, kas nepatika tava veikala apmeklētājam. Piemēram, “dzīvajā” veikalā tu vari vismaz sasveicināties ar tikko ienākušu cilvēku un uzsākt sarunu. Šādi uzrunātais veikala apmeklētājs var kaut ko nopirkt pie tevis, vai arī paskaidrot, kāpēc šoreiz neko nepirks. Internetā tev šādas iespējas nebūs.
DARBI.
Tev būs jāatrod un jāuztur daudz dažādi pircēju piesaistītšanas un uzrunāšanas veidi, kas ļaus viņam justies komfortabli, lai veiktu pirkumu tavā internetveikalā, kā arī atgriezties tajā pēc tam. Tie var būt internetveikala izskata dizaina risinājumi, kvalitatīvas produktu fotogrāfijas, reklāmas baneri un kampaņas, sociālo mediju profili. Apmeklētāju plūsmas piesaistes pasākumi ar Google, Facebook reklāmām, e-pasta sarakstes, atlaižu kuponu programmas un citi. Lai to visu realizētu, tam ir jāvelta ļoti daudz laika. Vismaz sākumā, jo īpaši.
NAV VIEGLI.
Viss iepriekšminētais nozīmē tikai to, ka potenciāli, lai tavs interneta veikals kļūtu veiksmīgs un pelnošs, tev būs tajā jāiegulda daudz vairāk darba un laika nekā fiziski esošā veikalā. Tieši šis apstāklis daudziem, kas sāk darboties interneta tirdzniecības jomā, bieži kļūst par sava veida negaidītu (nepatīkamu) pārsteigumu. Doma jau bija, ka uztaisīs internetā veikalu, pieslēgs Google Adwords, pāris Facebook reklāmas, un process aizies… Pēc laika nākas saprast, ka tā nav – pašplūsmā nekas nestrādā un nepārdodas. Un bieži vien, daudziem tad arī viss beidzas, nemaz īsti nesākoties.
Tikai pilnībā apzinoties to, ka tevis iecerētais interneta veikals vai tirdzniecība eBay, Amazon vai kādā citā tirdzniecības platformā prasīs nopietnas pūles, ļaus tev pareizi plānot, uzsākt un veiksmīgi turpinātsavu uzņēmējdarbību tiešsaistes vidē.
2. Galvenais – ir piedāvat preci, pircējs atradīsies.
Otra lielākā kļūda, kuru cilvēki bieži pieļauj, sākot interneta biznesu, ir doma, ka var pārdot jebko. It sevišķi tas izpaužas gadījumos, kad tiek izmēģināts DROPSHIPPING biznesa modelis, par kuru rakstījāmiepriekš. Acīmredzot, apstāklis, ka nav jāiegulda nauda preču iepirkšanai vairumā, tikai vairo vēlmi savā veikalā izveidot visraibākopreču klāstu no visdažādakajām sfērām, arī savstarpēji nesaistītām. Bieži vien tādas, par kurām vispār nav īpaši lielas saprašanas arī pašam. Kamēr ir “haips”, galvenais ir izlikt pārdošanai… pārējais nāks līdzi pats par sevi. Ir grūti izskaidrot iemeslus, kāpēc daudziem tā šķiet. Protams, ka dažreiz sanāk trāpīt īstajā momentā un kādu laiku būt uz viļņa. Taču ilgtermiņā šāda stratēģija nekad nedarbojas.
VISI PRODUKTI.
Piedāvājot ļoti plašu un savstarpēji neasaistītu preču klāstu no dažādām nišām, jums būs jārēķinās ar lieliem izdevumiem reklāmai. Lai kaut kā atšķirtos no citiem DROPSHIPPING pārdevējiem. Tas noteikti nav tas, kas der interneta veikala īpašniekam savas darbības sākumstadijā. Ja runājam par klasisko modeli – tu iepērc preces no ražotāja, vai pats tās ražo, tad tev nebūs tādas naudas sakumā, lai uzreiz veidotu ļoti plašu preču piedāvājumu. Vēl jo vairāk, finansētu plašas mārketinga aktivitātes. Šoreiz šeit neskatam tos uzņēmējus, kuri ir spējīgi uzreiz ieguldīt desmit un vairāk tūkstošus sava biznesa sākšanai. Pieļaujam, ka tava finansiālā rocība ir mazāka, un katrs biznesa attīstībai iztērējamais cents ir rūpīgi jāizvērtē. Sākums būs pakāpenisks un lēnāks, un izdevumi patiešām jāattaisno – jāizterē ar maksimālu atdevi.
NIŠA.
Labākais veids to darīt – izvēlēties noteiktu produktu nišu un koncentrēt sava biznesa attīstību vienā stratēģiskā virzienā nevis “svaidīties” uz visām pusēm.
Ja tev ir zināšanas un pieredze kādā noteiktā jomā, var būvēt internetveikalu ap šo jomu. Piemēram, kūku cepšana. Vari veidot veikalu, kas būs paredzēts kūku cepšanas entuziastiem un profesionāļiem. Šādā veikalā var pārdot dažādas kūku formas, cepampapīrus, citus virtuves darba rīkus, produktu sastāvdaļas, grāmatas un citas lietas, kas saistītas ar kūku cepšanu. Tev pašam, esot zinošam kūku cepšanas jomā, būs daudz labākas iespējas izvēlēties un piedāvāt pareizus produktus saviem pircējiem. Šīs tavas zināšanas palīdzēs tev veidot trāpīgākas reklāmas kampaņas pircēju piesaistīšanai savam internetveikalam. Tu labāk mācēsiet uzrunāt savu potenciālo pircēju nekā cilvēks, kuram nav šādu zināšanu kūku cepšanas jomā. Ja salīdzināt jūsu abu izredzes šāda internetveikala veiksmīgas darbības nodrošināšanai un attīstībai, noteikti tev tās būs lielākas.
Tātad, pirms veidot savu internetveikalu, noteikti būtu vērts laicīgi saprast, kas ir tās lietas, kuras tev padodas vislabāk, tavi hobiji, citas intereses? Ja būsi zinošs tirgojamo produktu jomā, tavas izredzes izveidot pelnošu biznesu internetā stipri pieaugs. Tas var būt arī pēc DROPSHIPPING modeļa strādājošs internetveikals noteiktā produktu nišā.
3. Naudas plūsmas problēmas.
Vēl viens aspekts, kurš visai bieži tiek atstāts bez pienācīgas uzmanības, ir naudas plūsma. Mēs parasti izrēķinām, cik mums maksās uzsākt biznesu, to uzturēt un attīstīt. Kas notiek tālāk? Problēmas sākas ar disciplinētu finanšu plāna izpildi. Speciālisti ir izpētījuši, ka naudas plūsmas problēmas ir īpaši aktuālas tieši mazajiem uzņēmumiem, vai pašnodarbinātajām personām. Bieži tas arī ir galvenais iemesls to darbības pārtraukšanai un uzņēmumu likvidēšanai.
DISCIPLĪNA.
Laikam ritot, kad bizness jau sācis ieskrieties, brīžiem var sanākt pazaudēt koncentrēšanos. Naudas plūsmas nodrošināšanas disciplīna sāk “klibot”. Tu esi pārāk aizņemts ar sava jaunā internetveikala atpazīstamības veicināšanu, ar pieaugošajiem vai sarūkošajiem pasūtījumiem, jaunu sadarbības partneru meklējumiem un citiem uzņēmuma vadīšanas un attīstības pasākumiem. Naudas plūsmas problēmas nozīmē to, ka tavs uzņēmums (internetveikals) tērē vairāk naudas nekā tas iegūst no taviem klientiem – tavu izdevumu maksāšanas termiņi ierodas ātrāk par pasūtījumiem veikalā.
NORĒĶINU SISTĒMAS UN MAKSĀJUMI PAR PASŪTĪJUMIEM.
Īpaši uzmanīgiem ir jābūt tieši tāpēc, ka tavs ienākumu avots ir internetveikals. Internetveikalos ļoti bieži ir tā, ka naudu par pasūtījumiem klienti pārskaita izmantojot dažādu finanšu darījumu starpniekus – PayPal, PaySera, Stripe, ApplePay, WebMoney, karšu darījumi un daudzi citi. Šie starpnieki vēlāk šo naudu pārskaita interneta veikala īpašniekam – tev. Atslēgas vārds šeit ir “vēlāk”. Tev jārēķinās ar to, ka, piemēram, PayPal tev naudu par pasūtījumu pārskaitīs tikai pēc dažām dienām, vai pat vairākam nedēļām. Arī citiem var būt līdzīgi. Vienmēr izpēti sava norēķinu pakalpojumu nodrošināšanas partnera noteikumus šajā jomā, pirms pieslēdz viņu pakalpojumu savam internetveikalam.
Tu ļoti viegli vari nokļūt situācijā, kad tev sāks būtiski pietrūkt aprozāmie līdzekļi. Tavā veikalā viss notiek – pasūtījumi ienāk, preces tiek nosūtītas, taču nauda par tām būs pieejama tikai pēc laika. Preces tiek izsūtītas ātrāk nekā nauda par tām ienāk tava uzņēmuma kontā. Tev jau ir laiks papildināt noliktavas krājumus, taču naudas vēl nav. Vienmēr domā par to iepriekš. Paātrināt naudas ienākšanu savā uzņēmuma kontā var arī, dodot pircējiem iespēju veikt bankas pārskaitījumu pa tiešo uz tava uzņēmuma bankas kontu. Tas ir visātrākais veids, kā saņemt naudu par internetveikalā veiktajiem pasūtījumiem.
PREČU DAUDZUMS UN PIEGĀDĀTĀJI.
Tev ir rūpīgi jāizplāno preču pieejamība noliktavā. To daudzums un noliktavas papildināšanas ātrumi un iespējas. Ja būsi iepircis kādu preci stipri par daudz nekā ir reālais pieprasījums interneta veikalā, tu ļoti ātri vari nonākt naudas plūsmas nodrošināšanas grūtībās. Par daudz iepirktā prece pārdosies lēni un stāvēs tavā noliktavā. Savukārt, tev nebūs naudas, par ko iepirkt citas jaunas preces. Ir ļoti svarīgi vienmēr ar to rēķināties, un atteicīgi arī saplānot jaunu preču iegādes un citus izdevumus.
Noteitki ir vērts uzturēt labas attiecības ar saviem piegādātājiem. Dažreiz, nonākot naudas plūsmas nodrošināšanas grūtībās, ir iespējams ar viņiem sarunāt, lai viņi uz kādu laiku atliek tavus tekošos maksājumus par precēm. Tas tev ļaus atgūties no šādām īslaicīgām naudas plūsmas problēmām, un turpināt attīstīties.
Pozitīvas naudas plūsmas nodrošināšana ir nepārtraukts process un jebkura uzņēmuma “dzīvības vai nāves” jautājums. Tāpēc, vienmēr turi roku uz pulsa. Esot jaunam uzņēmumam, tev tas ir īpaši aktuāli un svarīgi, jo lielākā daļa no uzņēmumiem, kuri beidz pastāvēt, ir tieši jaunie uzņēmumi.
Astoņdesmit procenti no jaunizveidotiem interneta veikaliem izgāžas un beidz pastāvēt jau savā pirmajā darbības gadā. Nenoliedzami, pat izvairoties no šīm trijām augstākminētajām problēmām, tu vienalga pieļausi arī citas kļūdas, dažas no kurām var izrādīties arī liktenīgas. Svarīgākais šādos brīžos, ir nepadoties, mācīties no šīm kļūdām, veikt nepieciešamās korekcijas un iet tālāk. Tavi galvenie mērķi un idejas ir tas, kam jābūt pāri visam. Nesanāk šoreiz, mēģini vēlreiz. Ja ne uzreiz, tad vēlāk. Ja tava apņemšanās ir patiesa un nelokāma, tu vienalga sasniegsi šos savus mērķus. Gan finansiālos, gan arī personīgos.
Varbūt tu jau esi mēģinājis uzsākt biznesu internetā un kaut kas neizdevās? Vai arī tev ir sanācis pārvarēt grūtības un veiksmīgi attīstīt savu biznesu tālāk? Lūdzu, dalies komentāros ar savu pieredzi! Paldies.
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.