Kā kvalificēties Amazon prasībām rotaļlietu pārdošanai (pirms svētkiem)
Lai arī tikko svētki ir pagajuši, nolēmām šo rakstu izveidot un ievietot tieši tagad - jaunā gada sākumā. Rotaļlietu kategorija ir mazliet īpašāka nekā citas Amazon kategorijas un prasa izpildīt dažas formalitātes, kas var izvērsties par laikietilpīgu pasākumu. Raksts liekam tagad, lai jums būtu vairāk laiks iepazīties ar šo tēmu, kā arī sagatavoties iespējamai rotaļlietu tirdzniecībai Amazon platformā. Gada beigās daudzi Amazon pārdevēji uzkrāj savas noliktavas un ar nepacietību gaida lielāko noietu, ko gada beigu patērētāju aktivitāte nesīs. Tomēr, katru augustu Amazon pārdevējiem tiek nosūts e-pasts, kas var nepatīkami pārsteigt tos, kuri šajā jomā ir pavisam nesen.
Pārbaudi savu e-pastu augustā - ko raksta Amazon?
Amazon e-pastā informē par visiem kritērijiem, kuriem precei jāatbilst, lai gada noslēdzošajā ceturksnī varētu kvalificēties preču tirgošanai Amazon platformas “Toys & Games” kategorijā - rotaļlietu kategorijā, svētku laikā vienai no vispārdotākajām un ienesīgākajām preču kategorijām ne tikai Amazon platformā. Tādējādi, ja pārdevēji nekvalificējas un neizpilda Amazon noteiktos veiktspējas kritērijus, var nākties atteikties no liela preču noieta šajā gada periodā.
Kāpēc Amazon veic šādu pārdevēju atlasi?
Amazon vēlas būt pārliecināts, ka tādējādi pārdevēji spēs piegādāt pasūtīto preci laikus. Līdz ar nosacījumu agrīnu atgādinājumu pārdevējiem, uzņēmumam vēl joprojām ir pietiekami daudz laika, lai sagatavotos un kvalificētos šo Amazon prasību izpildei, lai tirgotu preces "Toys & Games" kategorijā.
Tālāk apskatīsim, kas tieši jums būtu jādara, lai kvalificētos noteiktajiem kritērijiem. Šiet, vienīgais, maza piebilde, ka šie noteikumi katru gadu var mazliet mainīties, taču lielos vilcienos tie ir tādi paši, kā katru gadu. Zemāk apskatīsim, kādas tad bija Amazon prasības 2020.gadā.
Amazon 2020. gada svētku kategorijas ‘Toys & Games’ pārdošanas prasības
Lai labāk izprastu, ko Amazon sagaida no pārdevējim šajā kategorijā, apskatīsim Amazon jau augustā pārdevējiem izsūtīto e-pastu (zemāk esošā e-pasta teksts tulkots no angļu valodas) par 2020. gada svētku sezonu:
“Cienījamo pārdevēj,
Tāpat kā iepriekšējos gados, Amazon ievieš svētku prasības “Toys & Games” kategorijā, lai saglabātu lielisku klientu pieredzi šajā svētku sezonā. Novērtējam jūsu atbalstu, turpinot priecēt klientus.
Pārdevējiem ir jāatbilst tālāk norādītajiem veiktspējas kritērijiem, lai pārdotu kategorijā ”Toys & Games”, izmantojot Tirgotāja (FBM) pasūtījumu izpildi no 2020. gada 2. novembra līdz 2021. gada 3. janvārim. Nosakot jūsu veiktspēju, tiek ņemti vērā visi pārdevēja izpildītie pasūtījumi.
Veiktspējas kritēriji, kuru pamatā ir Tirgotāja (FBM) izpilde (pasūtījumus neizpilda Amazon):
- Pirmajai pārdotajai precei vietnē Amazon jābūt pirms 2020. gada 1. septembra, taču tai nav obligāti jābūt saistītai ar rotaļlietu un spēļu kategoriju.
- Periodā no 2020. gada 15. septembra līdz 14. oktobrim jūsu pasūtījumu izpildes atcelšanas rādītājs (Order Cancel Rate) nedrīkst pārsniegt 1,75%.
- No 2020. gada 15. augusta līdz 2020. gada 14. oktobrim jums ir jāapstrādā un jānosūta vismaz 25 Tirgotāja (FBM) apstrādāti pasūtījumi.
-Periodā no 2020. gada 15. septembra līdz 2020. gada 14. oktobrim jūsu novēloto sūtījumu rādītājs (Late Shipment Rate) nedrīkst pārsniegt 4%.
- Sākot ar 2020. gada 14. oktobri, pasūtījuma defektu rādītājs (Order Defect Rate) nedrīkst pārsniegt 1%
Par jūsu tiesībām pārdot rotaļlietas un spēles Svētku periodā Amazon paziņos nedēļas laikā līdz 2020. gada 2. novembrim. Tiesības pārdot rotaļlietas un spēles tiek noteiktas katrai valstij atsevišķi. Tas nozīmē, ka apstiprinājums, lai pārdotu Rotaļlietas un spēles būs jāsaņem no katras valsts, kurā pārdodat konkrēto preci.
Pasūtījumi, kas tiek apstrādāti Amazon FBA (izpilda Amazon) ietvaros, joprojām būs piemēroti pārdošanai “Toys & Games” kategorijā neatkarīgi no jūsu tiesībām pārdot izmantojot Tirgotāja (FBM) pasūtījumu izpildi. Jūsu kontā jātiek ievērotam vispārējās politikas un rīcības kodeksam. Amazon patur tiesības anulēt preču sludinājumus, noņemt pārdošanas privilēģijas un aizliegt konkrētu produktu tirdzniecību, lai uzturētu kvalitatīvu klientu pieredzi un gādātu par klientu drošību.
Paldies, ka izvēlaties pārdot Amazon platformā un nodrošināt, ka mēs klientiem spējam piedāvāt lielisku Svētku laika iepirkšanās pieredzi.
Cieņā,
Amazon Services”
Svarīgi: šīs prasība attiecās tikai uz tiem, kas rotaļlietām izmantoja Tirgotāja (FBM) pasūtījumu izpildes veidu no 2020. gada 2. novembra līdz 2021. gada 3. janvārim. Paziņojums neattiecās uz Amazon FBA pakalpojumu izmantojošiem tirgotājiem. Ja izmantojat tikai Amazon FBA pakalpojumu, jums nav jāuztraucas par atbilstību iepriekš izklāstītajiem kritērijiem. Ja esat apstiprināts pārdošanai “Toys & Games” kategorijā, varat pārdot tik daudz, cik vēlaties, izmantojot Amazon FBA. Tapēc, turpmākais atteiksies tikai uz tiem Amazon pārdevējiem, kas plāno paši apstrādāt un izpildīt pasūtījumus - FBM.
Pirmie divi kritēriji ir vissvarīgākie:
- Pirmajai pārdotajai precei vietnē Amazon bija jābūt pirms 2020. gada 1. septembra, taču tai nebija obligāti jābūt saistītai ar rotaļlietu un spēļu kategoriju.
- No 2020. gada 15. augusta līdz 2020. gada 14. oktobrim pārdevējam bija jāapstrādā un jānosūta vismaz 25 Tirgotāja (FBM) pasūtījumi.
Šiem diviem kritērijiem jābūt visai viegli izpildāmiem. Būtībā, ja esat jauns pārdevējs, jums ir jāpārdod pirmais produkts līdz tekošā gada 1. septembrim neatkarīgi no kategorijas. Laika posmā no 15. augusta līdz 14. oktobrim jums jānosūta arī vismaz 25 Tirgotāja (FBM) pasūtījumi.
Pēdējie trīs kritēriji, ko Amazon pieprasīja izpildīt ir:
- Periodā no 2020. gada 15. septembra līdz 14. oktobrim tirgotāja pasūtījumu izpildes atcelšanas rādītājs (Pre-fulfillment Cancelation Rate) nedrīkstēja pārsniegt 1,75%.
- Periodā no 2020. gada 15. septembra līdz 2020. gada 14. oktobrim tirgotāja novēloto sūtījumu rādītājs (Late Shipment Rate) nedrīkstēja pārsniegt 4%.
- Sākot ar 2020. gada 14. oktobri, pasūtījuma defektu rādītājs (Ordr Defect Rate) nedrīkstēja pārsniegt 1%.
Visi šie rādītāji vienmēr ir jāņem vērā, izpildot pasūtījumus, izmantojot Tirgotāja (FBM) pasūtījumu izpildes veidu - pasūtījumu apstrādā un preces nosūta pats tirgotājs. Atšķirīgāka ir pasūtījuma pirms-izpildes atcelšanas noteiktais procentuālais rādītājs, kas ir prasīgāks nekā parasti.
Pasūtījumu pirms-izpildes atcelšanas rādītājs (Order Pre-fulfillment Cancelation Rate)
Ja parasti pasūtījuma pirms-izpildes atcelšanas rādītājs (pārdevēja atceltie pasūtījumi, procentuāli) būtu jānotur līmenī zemāk par 2,5%, tad Svētku sezonā Amazon ir padarījis šo noteikumu stingrāku ar rādītāju 1,75%. Būtībā neatceliet nevienu saņemto FBM pasūtījumu.
Novēloto sūtījumu rādītājs (Late Shipment Rate)
Novēlotās nosūtīšanas rādītājs palielinās, ja apstiprināt pasūtījumu nosūtīšanu jau pēc sistēmā paredzētā tā nosūtīšanas datuma. Parasti, kad ienāk jauns pasūtījums, tirgotājam tā nosūtīšanai ir atvēlēts noteikts dienu skaits; šis termiņš ir jāievēro. Piemēram, ja esat saņēmis FBM (apstrādi un nosūtīšanu veic pats tirgotājs) pasūtījumu 21.02.2021 un paredzamais piegādes datums ir 25.02.2020, jums tas ir jānosūta pirms vai ieskaitot 23. datumu. Ja sūtījuma nosūtīšana tiks apstiprināta pēc šī datuma, jūsu konta rādītāji šajā parametrā pasliktināsies.
Pasūtījuma defektu rādītājs (Order Defect Rate)
Pasūtījumu defektu radītāju veido visi pasūtījumi ar defektu (definēts mazliet zemāk) procentos no kopējiem pasūtījumiem pedējo 60 dienu laikā.
Defektu nosaka pasūtījums, kura rezultātā ir negatīva atgriezeniskā saite - A-Z garantijas prasība no klienta, kas netiek noraidīta, vai naudas atmaksa klienta bankas kontā; negatīva atsauksme par tirgotāju (feedback), kuru tam atstāj klients. Mērķis ir vienmēr saglabāt šo rādītāju zem 1%.
Amazon izmanto šos rādītājus, lai novērtētu jūsu spēju nodrošināt labu iepirkšanās pieredzi klientam.
Kāpēc Amazon ir ieviesis šīs stngrākas pārdošanas prasības “Toys & Games” kategorijā tieši Svētku laikam.
Svētku periodā - novembra vidus līdz Ziemassvētkiem un Jauanjam gadam, Amazon un kopumā mazumtirdzniecībai ir neapšaubāmi visaktīvākā sezona, tādēļ tiek darīts viss iespējamais, lai nodrošinātu pozitīvu klientu iepirkšanās pieredzi un pat pārsniegtu klientu cerības.
Ja kādu laiku esat pārdevis Amazon vai bieži iepērkaties šajā platformā, zināt, ka Amazon ārkārtīgi lielu uzmanību pievērš klientam un tā apmierinātībai ar saņemto iepirkšanās pieredzi. Amazon izceļas ar savu atgriešanas politiku, diennakts klientu apkalpošanu, īpaši ātru bezmaksas piegādi un preču atgriešanu - tās ir lietas, par kurām priecāsies katrs patērētājs.
Īpaši šajā gada laikā klienti iepērkas vairāk nekā jebkad agrāk un daudz mazāk piedod kļūdas / kavējumus, kas var gadīties, ja nopērk preci no mazpieredzējuša vai pavisam jauna tirgotāja.
Amazon nevēlas uzticēties tirgotājiem, kuri nav sevi apliecinājuši kā lieliski pārdevēji ilgakā laika periodā. Ātra pasūtījumu izpilde ir tas, uz ko Amazon ir veidojis visu savu biznesu un tēlu, tādēļ viņi vēlas saglabāt šo statusu vienmēr.
Ko būtu vērts atcerēties
Aplūkots ievērojams daudzums informācijas, taču šeit apkopoti pāris galvenie punkti, ko noteikti jāatceras.
- Tas attiecas tikai uz “Toys & Games” kategoriju laika peridā no tekošā gada 01. novembra līdz nākamā gadda 03. janvārim. Šajā laika posmā joprojām var brīvi ievietot produktu sludinājumus (ne rotaļlietas) visās pārējās Amazon kategorijās, pat ja izmantojat Tirgotāja (FBM) pasūtījumu izpildes darbības veidu.
- Jūs joprojām varēsiet pārdot rotaļlietas, izmantojot Amazon FBA pakalpojumu, pat ja neatbilstat Amazon Svētku laika pārdošanas kritērijiem.
Tas arī viss! Ja tirgotjat vai tūlīt sāksiet tirgot Amazon platformā rotaļlietas, tad noteikti pārbaudiet savu e-pastu augustā, lai uzzinātu kādas būs Amazon prasības jau šī gada Svētku pārdošanas laikam. Lai sagatavotos tam laicīgi, sekojiet šai rokasgrāmatai, un jums nevajadzētu saskarties ar problēmām.
Ja ir nepieciešama plašāka palīdzība šajā vai citos ar tirdzniecību Amazon saistītajos jautājumos, droši rakstiet uz [email protected] vai zvanat pa tālruni +371 20638563, mēs palīdzēsim!
Nav komentāru
Komentēt
Pirkumu grozs
Pirkumu grozs ir tukšs.